Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2014

Πείραμα για νέο φόρο "pay-as-you-drive" στους κατόχους αυτοκινήτων από της 17 Φεβρουαρίου!

Μία online αίτηση ενάντια στην "pay-as-you-drive" τιμολόγηση των οδικών μεταφορών έχει προσελκύσει 55.000 υπογραφές μέσα σε μόλις δύο ημέρες. Αυτή τη στιγμή μετράει περίπου 135.000 υπογραφές! Ο άνθρωπος πίσω από την αναφορά Jean - Michel Libotte είπε στην ιστοσελίδα της εφημερίδας "Het laatste Nieuws": "Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι θα πρέπει να χρεωνόμαστε για να οδηγούμε στην εργασία μας ή να επισκεφθούμε την οικογένεια ή τους φίλους μας."

"Το πιλοτικό σχέδιο θα ξεκινήσει στις 17 Φεβρουαρίου και θα διαρκέσει δύο μήνες. Έχουμε μόνο ένα μικρό χρονικό διάστημα για να αντιδράσουμε. Γι 'αυτό έχουμε ξεκινήσει αυτήν την αναφορά σε μια προσπάθεια να εξορκίσουμε το φόρο."

Ο κ. Libotte εκτιμά ότι ανάλογα με το πόσο μακριά ταξιδεύει κάποιος θα μπορούσε να καταλήξει να πληρώνει μεταξύ 500 και 1.000 ευρώ ανά έτος.

Το πιλοτικό σχέδιο pay-as-you-drive θα εφαρμοστεί από τις 17 Φεβρουαρίου στη ζώνη GEN που καλύπτει τις Βρυξέλλες και ένα μεγάλο μέρος της δυτικής Φλάνδρας και της περιοχής Walloon Brabant όπως και αρκετών άλλων μικρών περιοχών της επαρχίας. Κατά τη διάρκεια της ώρας αιχμής οι οδηγοί θα κληθούν να πληρώσουν 9 λεπτά ανά χιλιόμετρο σε αστικές περιοχές.

Η χρέωση έχει καθοριστεί στα 5 λεπτά / χιλιόμετρο σε αυτοκινητοδρόμους και  6,5 λεπτά/ χιλιόμετρο σε άλλους δρόμους. Οι τρεις περιφερειακές αρχές δεν έχουν ακόμη αποφασίσει εάν τα τέλη του pay-as-you-go θα εισαχθούν για όλα τα αυτοκίνητα κάποια στιγμή στο μέλλον.

Θυμίζουμε λεπτομέρειες για το πρόγραμμα αυτό:

Σύμφωνα με το νέο σύστημα οι οδηγοί θα πρέπει να πληρώνουν για τον αριθμό των χιλιομέτρων που καλύπτουν με το όχημά τους, αντί των γενικών ετησίων τελών κυκλοφορίας. Περίπου 1.200 άνθρωποι (κυρίως άνθρωποι που μετακινούνται προς και από τις εργασίες τους) θα λάβουν μέρος στο πιλοτικό έργο, αλλά η Φλαμανδή Υπουργός Κινητικότητας Hilde Crevits επιμένει ότι τίποτα δεν έχει αποφασιστεί ακόμα. Ούτως ή άλλως η επόμενη κυβέρνηση θα πάρει την τελική απόφαση, καθώς θα γίνουν εκλογές στις 25 Μαΐου.

Το πιλοτικό πρόγραμμα θα ξεκινήσει στις 17 Φεβρουαρίου. Οι διάφορες περιοχές του Βελγίου θέλουν να μάθουν ποια είναι η επίδραση που θα μπορούσε να έχει ένα σύστημα pay-as-you-drive. Τα άτομα που παίρνουν το αυτοκίνητο θα πρέπει να πληρώσουν για κάθε χιλιόμετρο που καλύπτουν, αλλά οι τιμές θα εξαρτώνται από το που και πότε οδηγείτε: σε αυτοκινητόδρομο, ένα μικρότερο δρόμο όπως έναν Α- ή Β- δρόμο ή στο κέντρο της πόλης.

Κατά τη διάρκεια της ώρας αιχμής, μεταξύ 7 και 9 το πρωί και από τις 4 έως τις 6 μ.μ. χρησιμοποιώντας τον αυτοκινητόδρομο θα σας κοστίσει 5 λεπτά του ευρώ. Σε άλλους δρόμους, θα κοστίσει 6,5 λεπτά του ευρώ, και στην πόλη μέχρι 9 λεπτά.

Η κα Crevits υπογραμμίζει ότι είναι απλά μια δοκιμή, ένα πιλοτικό πρόγραμμα. "Σήμερα δεν μπορούμε να πούμε εάν αυτό το σύστημα θα υλοποιηθεί ποτέ ή όχι . Και ακόμα κι αν εμείς το εισάγουμε, δεν ξέρουμε ποιες τιμές θα εφαρμόζονται. Είναι αυτός ακριβώς ο σκοπός του πιλοτικού έργου για να ενημερωθούμε σχετικά με τις επιπτώσεις, τόσο στην συμπεριφορά των οδηγών όσο και τις κοινωνικές επιπτώσεις", ανέφερε η υπουργός στο VRT.

Εάν εισαχθεί το νέο σύστημα, θα αντικαταστήσει τις ετήσιες φορολογικές εισφορές που πρέπει να καταβάλλουν οι κάτοχοι αυτοκινήτων και η φορολογική εγγραφή που πληρώνουν όσοι αγοράζουν ένα νέο αυτοκίνητο. Ένας από τους στόχους είναι να μάθουμε εάν οι οδηγοί θα πρέπει να πληρώσουν περισσότερα από ό, τι προβλέπει το ισχύον σύστημα.

Σε ποιο βαθμό οι άνθρωποι θα αλλάξουν τη συμπεριφορά τους;

Ο υφυπουργός των Βρυξελλών για την κινητικότητα, Bruno De Lille (Φλάνδρα-Πράσινοι) υποστηρίζει το νέο φορολογικό δρόμο: οι άνθρωποι δεν θα χρεώνονται για την ιδιοκτησία ενός αυτοκινήτου, αλλά για τη χρήση του.

Ο κ. De Lille επιβεβαιώνει ότι η δοκιμή υπηρετεί κυρίως το σκοπό του καθορισμού του ποσού που θα έπρεπε να καταβληθεί, αλλά είναι επίσης περίεργος για το τι αποτέλεσμα θα φέρει. "Θα δούμε σε ποιο βαθμό οι άνθρωποι προσαρμόζουν τις συνήθειές τους. Θα επιλέξουν για δημόσιες μεταφορές, ή θα αποφεύγουν τις ώρες αιχμής, ή δε θα αλλάξουν τη συμπεριφορά τους;"

Κάποιοι είναι εναντίον ...

Η φλαμανδική οργάνωση αυτοκινητιστών VAB κατακρίνει το πιλοτικό έργο. "6 έως 8 εβδομάδες είναι πολύ μικρό χρονικό διάστημα για να εξαχθούν συμπεράσματα και μια ομάδα περίπου 1.000 ατόμων είναι πάρα πολύ μικρή. (...) Εάν εξαχθούν συμπεράσματα από μια τόσο μικρή βάση, τότε δεν κάνουν τη δουλειά τους σωστά. Το πρόγραμμα δε θα προσφέρει οποιαδήποτε μακροπρόθεσμη εικόνα."

Σε συνέντευξη στο VRT ένας αυτοκινητιστής είπε: "Χρησιμοποιώ το αυτοκίνητο συχνά για την εργασία μου. Αυτό θα μου κοστίσει υπερβολικά πολύ. Εάν θα προσαρμόσω τη συμπεριφορά μου; Είναι δύσκολο γιατί πρέπει να κουβαλάω πολλά πράγματα μαζί μου για τη δουλειά μου."

... ενώ άλλοι είναι πιο θετικοί

Η Οργάνωση Βέλγων αυτοκινητιστών Touring συμμετέχει στο έργο και παίρνει μια πιο ήπια προσέγγιση. "Όλοι συμφωνούν ότι πρέπει να υπάρξει μια σημαντική αλλαγή στο φορολογικό σύστημα ως προς το βαθμό στον οποίο χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητό μας. Αυτή είναι μία δικαιότερη λύση και μπορεί να πείσει τους ανθρώπους να αποφεύγουν τις ώρες αιχμής", λέει ο Danny Smagghe του Touring.

Ένας κάτοικος Βρυξελλών είπε στο VRT: "Ζω στην πόλη και μετά βίας βγάζω το αυτοκίνητο εκτός. Είναι λογικό να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα επειδή ο αριθμός των αυτοκινήτων αυξάνεται διαρκώς. Κάτι πρέπει να γίνει..."

Κάποιος άλλος δήλωσε στο VRT: "Είμαι σύμφωνος με την προϋπόθεση ότι λύνει το αιώνιο πρόβλημά μας, αυτό της κυκλοφοριακής συμφόρησης!"

Οι ομογενείς έχουν ανάμεικτα συναισθήματα

Η έκθεση προκάλεσε διαφορετικές αντιδράσεις σε σχετικές σελίδες στο Facebook. "Οτιδήποτε είναι μια αρχή!", λέει η Joanne. "Φανταστική ιδέα. Περισσότεροι άνθρωποι πρέπει να χρησιμοποιούνε τα ποδήλατα τους και τα μέσα μαζικής μεταφοράς", λέει κάποιος άλλος. Ωστόσο, αυτό δεν είναι δυνατό για τον καθένα. "Οι δημόσιες μεταφορές είναι ιδανικές για τη μεταφορά 10 λίτρα νερού", λέει ο Christiane με ένα άγγιγμα σαρκασμού. Ο Peter Van Loon έχει την τελευταία λέξη: "Θα πρέπει να περιορίζεται στα χιλιόμετρα που οδηγούμε με ταχύτητα μεγαλύτερη από το καθημερινό σύρσιμο;" ρωτάει.


Υπογράψτε την αίτηση εδώ: http://www.petitions24.net/non_a_la_taxe_kilometrique